יום שבת, 16 בינואר 2016



שלום, קוראים לי יפתח דיין ויש לי וידוי. אני פריק של היסטוריה ופוליטיקה אמריקאית ("אוהבים אותך יפתח"!).

במהלך שנת 2008 נשביתי בקסם של אובמה, אה סליחה, המערכת הפוליטית האמריקאית. מאז, הנושא הפך לאחד הנושאים שמעסיקים אותי יותר מכל.

מחזור החיים שלי נראה בערך כך: במשך 3 וחצי שנים תמימות אני מנסה לבדר חברים ומשפחה בעובדות הזויות על נשיאים ולגרור אותם, על לא עוול בכפם לדיונים על נושאים שעלו לכותרות בתקשורת האמריקאית. אבל אז מגיעה חצי שנה מרתקת – הבחירות לנשיאות ארה"ב. כמו מינה צמח בחודשים של לפני הבחירות, אני הופך להיות מוקד עלייה לרגל. שאלות כמו "מה הסיכוי של מועמד זה לנצח?" ו"מהן המדינות הכי חשובות" זורמות כמו מים ופתאום אני הופך להיות מסמר הערב. איזה באסה שלמינה צמח יש את התענוג הזה אחת לשנתיים בערך ואני צריך לחכות כל פעם 4 שנים. אולי הייתי צריך לבחור מערכת פוליטית פחות יציבה.

אחד הנושאים שמרתקים אותי יותר מכל הוא הבחירות בארה"ב. אם תעירו אותי באמצע הלילה, כנראה שאדע להגיד לכם מה מצב הסקרים בשתי המפלגות, מהי העמדה של כל אחד מהמועמדים הרפובליקנים על הגירה, מה הסיכוי שברני יקשה על הילארי ושאר ירקות.

בבלוג הזה אשתדל לתת תשובות לכל השאלות הללו, אבל בנוסף אנסה לתת גם קצת מעבר. מטרותיי הן לבחון את המועמדים השונים במגוון נושאים (כולל כמובן היחס לישראל), להסביר אודות הבחירות במדינות השונות, לפשט את המסרים והמטרות הנסתרות של ערוצי התקשורת האמריקאים ועוד.

רוצים גם אתם לנצח את אבא בדיון על הבחירות האמריקאיות סביב שולחן השבת?

אתם מוזמנים להצטרף אליי.




2 תגובות:

  1. http://www.npr.org/2016/05/10/477190080/demographics-and-history-tilt-the-map-in-clintons-favor-over-trump

    יש בקישור אנליזה מרתקת של תוצאות אפשריות על-פי מדינות. אולי מוכרת לך. הסקרים הארציים (כשסנדרס עדיין נושף בעורפה של קלינטון) מראים ברובם ייתרון של קלינטון. מוכן להמר שטראמפ יפסיד בגדול?

    השבמחק
  2. As the only one that knew that Trump will win based on accurate estimate of the shame factor i disagree with your analysis of Trump presidency As retired physician and quite well to do real estate investor I respectfully
    disagree with your analysis of the america economy

    the 3.8 % close to 5% GDP is due to Trump economy When
    Europe and China have tariff on USA products
    and USA don't put ant tariff this is not free trade it is stupid trade When Europe doe's not pay 2% of its GDP to NATO it is not good for USA
    MR Dayan is not a businessman I dont believe he ever create a job May be for himself
    I know many businessman my son is one of them their motivation is to always grow their business and for thiws they need more employees
    If there are shortage of employees he has to raise their wages .free boarder will eliminate the shortage and will prevent the raise Trump eccomy retrieve

    השבמחק

כל סגן ביג'י יומו   /   מחשבות לאחר הצפייה בסרט "וייס" על דיק צ'ייני מחר (יום ה', 10.1) יעל...